De Renault EstafetteGeschiedenisDe geschiedenis van dit rappe bestellertje van Renault begint voor de buitenwereld bij de introductie in 1959. Voor de Renault Estafette begon deze weg al ergens in 1952.
De motor
Bij zijn introductie in 1959 maakte men gebruik van de 850 cc motor uit de Dauphine. Voor de Estafette werd een nieuwe versnellingsbak ontwikkeld met vier volledig gesynchroniseerde versnellingen. Door zijn korte 1e en 2e versnelling kon de Estafette hellingen tot 23,5% nemen en dat met 600 kg lading. In 1961 wordt de 850 cc. Daupine motor vervangen door de 1.100 cc Sierra motor uit de Renault 8. De Renault Estafette bestelwagen zal in de 1969 uitvoering een aantal ingrijpende wijzigingen ondergaan. Zo wordt op de eerste plaats een sterkere motor gemonteerd, het interieur worden gewijzigd en zal de wagen aan de voor-en achterzijde worden voorzien van verzwaarde bumpers.
Het interieur
Het exterieur
|
Agenda |
Contactgegevens |
Neem contact op | Zoeken | Social media |